1- استرنبرگ، ج. ر. 1381. سبکهای تفکر، ترجمه علاالدین اعتمادی اهری و علی اکبر خسروی، چاپ
دوم. تهران: نشر و پژوهش دادار.
2- اعرابیان، ا. و همکاران. 1380. بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی بر سلامت روانی و موفقیت تحصیلی
دانشجویان، مجله روانشناسی سال دهم ، شماره 32 ، ص 56 -35 .
3- اصغر نژاد، ط.، خداپناهی، م. ک. و حیدری، م. 1382. بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی، مسند مهار
گذاری با موفقیت تحصیلی، مجله روان شناسی شماره 31 ،ص 47 -44 .
4- امامی پور، س.1382. بررسی تحولی سبکهای تفکر در دانش آموزان و رابطه آنها با خلاقیت و
پیشرفت تحصیلی ، فصلنامه نوآوریهای آموزشی،شماره 3،سال دوم،بهار 82 ،ص 56.
5- توانگر مروستی، ز .1383. بررسی تحلیلی رابطه سبکهای تفکر و عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر
شیراز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز.
6- خاکسار بلداجی، م. ع. 1384. رابطه سبکهای یادگیری، خودکارآمدی پنداری و رشته تحصیلی در
دانش آموزان متوسطه نظری ، فصلنامه نوآوریهای آموزشی سال چهارم، شماره 14 ، ص60 -55.
7- خیر، م. و استوار، ص. 1385. بررسی رابطه سبکهای تفکر وبرخی شاخص های طبقه اجتماعی با
پیشرفت تحصیلی دو ماهنامه علمی – پژوهشی دانشگاه شاهد سال سیزدهم – دوره جدید – شماره 21،
.49 -45 ص
8- جهانشاهی، ن. و ابراهیمی قوام، ص.1386. بررسی تطبیقی رابطه بین سبک تفکر با سن، جنسیت، رشته
تحصیلی و میزان تحصیلات در معلمان مقاطع سه گانه ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، فصلنامه روانشناسی و
علوم تربیتی دوره چهارم – شماره 2- پاییز 86.
9- رضوی، ع. و شیری، ا. ع. 1384. بررسی تطبیقی رابطه بین سبکهای تفکر دختران و پسران دبیرستانی
با پیشرفت تحصیلی آنان ، فصلنامه نوآوریهای آموزشی شماره 12 سال چهارم، تابستان 1384.
10- ذبیحی حصاری، ن. 1384. رابطه باورهای هوشی با باورهای خودکارآمدی دانش آموزان پیش
دانشگاهی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد
اسلامی واحد تهران مرکزی.
11- شکری، ا. ک، پ. ولی االله، ف. 1385. رابطه سبکهای تفکر و رویکردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی
دانشجویان. تازه های علوم شناختی ،سال8 ،شماره 52 -44 .،2.
12- عبداالله زاده، ع. ا. 1386. مقایسه رابطه بین انواع سبکهای تفکر با میزان یادگیری مبانی فناوری
اطلاعات و ارتباطات در میان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فنی و حرفه ای شهرستان تهران. پایان نامه
کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهران.
13- کدیور، پ. 1382. نقش باورهای خودکارآمدی و هوش در پیشرفت درسی دانش آموزان دبیرستانی،
مجله علوم تربیتی و روانشناسی ،دوره ی سوم،سال دهم ، شماره های 1و2،صص:58 -45.
14- معتمدی، ف. و افروز، غ. ع. 1383. خودکارآمدی و سلامت روانی در دانش آموزان تیز هوش و عادی،
پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
15- ناطقیان، س. 1387. پیش بینی خلاقیت از سبکهای تفکر در دانشجویان، پایان نامه کارشناسی ارشد،
دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهران.
15- Bandura, A. 1997. Self- efficacy: toward a unifying theory of behavioral.
Psychological review, 84(2), 191- 215.
16- Benight, C. and bandura, A. 2004. Social cognitive theory of posttraumatic
recovery: the role of Perceived Self-efficacy. Behavior Recearch and Therapy,
42, 1129- 1148.
17- Inweregubu, J. 2006. An inversting of thinking stylels and learning
approaches of university students in Nigeria(Ph.D).
18- Strenberg, R. j. and Grigorenko, E. L. 1998. Are cognitive still in
psychologist, 25, (7).700-712.
19- Sterenberg, R. J. 1997. Mental self Government: A Theory of Intellectual
styles and their development, human development, 31, 197 – 224.
20- Sterenberg, R. J. 1994. thinking styles: Theory and assessment at the
Interface between Intelligence and personality, In Cambridge University press.
21- Pajares, F. 1994. Inviting self-efficacy the rol of invitation in the
development of confidence and competence. www.invitational, education.
Net/publications/jornal/v31p13.htm.
22- Lumbe, J. 1994. thinking styles and Accessing information on the World
wide web, bangor, university college of North wales , Avaialable.
23- Karademas, E. and Kalantzi, A. 2004. The stress process, self-efficacy
expectations, and psychological health. perssonalihy and Individual
Differences, 37, 1033-1043.
24- Nezami, E. Schwarzer, R. and Jerusalem, M. 1996. Persian Adaptation
(Farsi) of the General self – efficacy scale. ctricrcd from http: //user page. Fu –
Berlin. De/-health / health/ persona. Htm.
24- Watson, N. J. and Woodward, B. S. 1987. Age and health care belifes selfefficacy
as a mediator of low desire for contor, psychology ann Aging, 2 , 3- 8.
25- Zhang, L. F. 2004. Relationship between thinking styles inventory and
process Question. Personality and individual. Differences.21.840-850.
26- Zhang, L. F. and Sterenberg, R. J. 1998. Thinking styles and academic
achievement among Hong Kong students. Educational research Gornal, 13(1),
4-62.
27- Zhang, L. F. and Sterenberg, R. J. 2002. are learning Approaches and
Thinkingstyles Related? A study in two Chinese populations, The Journal of
psychology, province town, sep. 134-469-489.
28- Zhang, L. F. 2001. role of thinking styles in students psych- social
development, www.Finderticles.com